Ger en bil en man större snopp?

Jag har aldrig vart rädd för att gå ensam på nätterna. Med musik i öronen och nyckelknippa knuten i näven har jag alltid vandrat ensam i skogen, på gator (och kanske torg?). Kanske är jag naiv och tänker "det händer aldrig mig" eller "om det händer så skriker jag och springer därifrån". Men ingenting har hänt, peppar peppar.

Men idag blev jag så fruktansvärt förbannad. Jag går på avenyn, vid halv ett, och en taxichafför åker förbi och vevar ner rutan och skriker "Hallå gumman!". Jag bara tittar bort och fortsätter gå. Vidare upp på min gata kommer jäveln igen, och vevar ner igen och frågar om jag vill ha skjuts. Jag tackar nej och sätter på musiken igen. Då börjar han tuta och greja tills jag tar ur hörluren. "Du kan få gratis skjuts om vi myser lite på vägen?". Asså jag blir så sjukt förbannad? Varför tror män i bil att de kan göra som de vill? Enligt mina erfarenheter kommer taxichafförer med skamliga förslag, försöker peta och pilla och ger läskiga komplimanger. Är det bara för att de sitter i sin stora "säkra" bil som de känner att de kan hävda sig extra mycket, för att de liksom är på hemmaplan? Ger bilar män större snoppar? Eller vad är det som händer när en man sitter i sin bil? Går de runt på gatorna bredvid tjejer och säger/gör samma saker? De tror jag knappast. Härmed hatar jag män i bil extra mycket och män i bil är extra mycket idioter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0