The Bad Guy

Igår såg jag Snabba cash. Inte direkt för att jag tyckte att den verkade bra, utan mer för att jag var tvungen att förstå allas besatthet av Joel Kinnaman. Varför blev uppståndelsen så hysterisk när han var med i Snabba cash. Varför har ingen reagerat när han spelat i t.ex. Johan Falk? Eftersom jag känner ett ansvar gentemot kvinnligheten(läs nyfikenhet) kände jag att jag var tvungen att gå att se filmen och helt enkelt utvärdera, recensera och kritisera helt enkelt. Nu har jag inte så mycket att säga om filmen, eftersom jag inte tyckte att den var speciellt bra. Men jag kom att tänka något annat.

 

Joel Kinnaman. Inte speciellt snygg i mina ögon (dont kill me girls). Jag tror egentligen inte att majoriteten av alla besatta kvinnor tyckte det innan han spelade bad guy i snabba cash. Jag tror att det som attraherar som vanligt är det ”farliga”, smutsiga och lite halv gangster i killen. Så var det för mig i alla fall. Joel Kinnaman är definitivt inte min typ, men under filmen var han min Prince Charming vill jag lova. Fast bara i de hårda stunderna. När han var sådär mesig, då kunde han slänga sig i väggen.

 

Och då ställer jag mig frågan; Varför tycker kvinnor om bad guys? Varför är det spännande? Varför är det attraherande? Jag kan ju bara tala utifrån mina egna erfarenheter och jag tror att det är för att vi känner att vi kan hjälpa. Det är inte många killar jag känt någon form av attraktion till som inte levt ”farligt” (läs omoget).  Då intar jag genast mammarollen, känner att jag kan hjälpa till och få denna person på fötter, och av någon sjuk anledning blir detta farliga sexigt på köpet också. Hur? Var? Varför?

 

Fråga en kvinna vad mannen i hennes drömmar skall ha för egenskaper. Jag hade svarat: Snäll, stark personlighet, självsäker, omtänksam och äventyrslysten. Var kommer The Bad Guy in i bilden? Jag vill ha en man nu. Ingen liten spillevink som vet vad han vill göra med sitt liv. Jag vill ha en man, som kan få mig att se yngre ut, öka min blodcirkulation och lindra min migrän. Framför allt skall han få mig att känna mig som den vackraste kvinnan i världen. Återigen, var är du?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0