SMSA AKUT


 

 

Jag ryser i hela kroppen och är nära till tårar varje gång jag ser denna video. Ändå kan jag inte låta bli att titta på den minst en gång om dagen. Kanske är det för att påminna mig själv om att jag har det bra. Vi har det sjukt bra. Jag skäms för att jag tänker lägga 5000 kronor på en resa, bara för att jag är trött på snön. Jag har sms:at 50 kronor igen. Sen slår det mig, vad är 50 kronor? INGENTING. Jag sms:ar igen. Det är inte mycket, men jag vill tro att vi tillsammans kan hjälpa. Jag har skickat fyra sms denna månaden, det är bara för mig att röka fyra paket mindre. Det är lite för mig, men å så mycket värt där. Jag vill hjälpa mer. Dödssiffran är uppe i 230 000 nu. Jag mår illa. Det är ofattbart hemskt. Nu blev jag väldigt personlig, men jag gillar det. Jag tycker att alla borde känna detta, det är något som har drabbat världen, inte bara Haiti. Rys lite, sms:a ”akut” till 72900 (50 kr till Röda korset) eller skänk åtminstone en tanke. Vi har det bra.


Kommentarer
Postat av: Bloggen om Film

Supermäktig låt! Tror att den i alla tider kommer betyda något speciellt för alla människor!

2010-02-25 @ 11:27:32
URL: http://timeforpopcorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0