Kärlek

Jag tror också detta kommer bli ett slags diskussionsforum mellan dig och mig Sanne, jag gillar't. Vi kan bolla idéer helt enkelt. Och speciellt bra är att vi kan hänga ut Jasmin som jobbar sig i kommentarsfältet. We win!

Jag är en hopplös romantiker. Iallafall när jag sitter och lyssnar på kärlekslåtar och kollar på romantiska filmer då tror jag att verkligheten kan vara så. Men fan det är den ju inte. För tiderna har ju förändrats och så har även kärleken. Man skulle kunna säga att kärleken är politisk tycker jag.
Är man kristdemokrat så kanske man sysslar med fina adliga bröllop på hovet och sån fin shit som är i vissa filmer, vad vet jag?
Miljöparti aktivister gifter sig i naturen i hippiekläder 4 sho. Socialdemokrater gifter sig nog inte i kyrkan utan på det där andra tråkiga sättet jag inte kommer ihåg, typ rätten. För bröllop är ju dyrt.

Medans du och jag Sanne som är lite feminister (om du inte visste att du var det så får du reda på det nu) kommer få det tufft. För vi kan ju också vi tjejer, right? Vi är kanske lite skrämmande.
Fast jag ska kanske inte säga vi, men jag iallafall skulle kunna se det så. I och med att feminism kom till så betyder inte bara det att vi tjejer också ska få samma lön och bla bla utan att killar backar. Nu måste ju vi också lägga manken till! Det jag vill komma fram till är att man kan inte vara tvistad. Antingen så är allt jämlikt eller så är det inte det i samhället. Man kan i min mening inte tycka att det är orättvist att killar får högre lön och samtidigt tycka att killar ska betala för tjejen och dessutom leka riddare på vita hästen.

Nä kärlek som finns i filmer håller aldrig ändå. Passionerade och på första ögonkastet= lika passionerade och på första ögonkastet på nästa tjej sen. Typ. Det känns bättre att säga att det är billigt.

Jag önskar att jag kunde träffa en grym killkompis och sedan så blir vi kära. Det är nog det ultimata.
Men så lär det nog aldrig bli så jag tänker göra som dom i artikeln, chansa! För att det är kul och man lär sig säkert något.

När man slutar leta så BANG så finns han där tror jag.
I have an assignment for you Sanne, nästa gång en kille kmr fram och vill bjuda på en drink- ta den och snacka! Är han schysst och vill ha ditt nummer- ge det!
Det är liksom bara att skita i att svara ifall man ångrar sig, så tänker jag. Och ifall du inte vill prata med honom mer på krogen så är det bara att ge mig en blick så drar jag en fet lögn där jag säger att vi måste prata typ.
Var en Yes girl en hel dag Sanniegurl
(du förstår säkert var jag menar med ja- gränserna om vad man faktiskt måste säga nej)

Nu har jag velat jävligt länge, nu ska jag dö i soffan med feber. Nightie! /Angela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0