bara killar

Jag läste en artikel idag, pinsamhetskonsult, den handlar om en kille som startat ett "företag" - han är konsult. Pinsamhetskonsult kallar han sig. Han hjälper människor att göra saker de tycker är pinsamma. Som exempel säger han att han kan tänka sig att göra slut åt en annan person. Det finns inga gränser på vad han kan göra, förutom att det måste vara någonting den betalande verkligen tycker är pinsamt och det får inte vara olagligt.

Direkt kände jag, det är bara människor av det manliga könet som kan komma på en tjänst som detta. Det känns lite som när man gick i trean och blev dumpad av sin killes bästa vän. Jag gjorde slut, eller skrev kanske en lapp. Men, jag skrev lappen själv. Finns det människor som är så fega att de skulle be någon annan göra det pinsamma jobbet åt dem? Jag förstår det inte. Jag tror att det bara är män som kan tänka/göra så, och jag förstår inte för jag är kvinna. Läs artikeln och förundras..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0