Taxistripp

Min mamma har alltid sagt till mig "Gå inte hem ensam på kvällarna" "Åk inte taxi själv på nätterna". Inte förän i torsdags natt har jag någonsin varit rädd när jag vart på väg hem. Jag tog taxi hem själv från valand. Det tar ca 4 min. Under hela resan försöker taxi chaffören få mig att strippa för pengar. Det gick ifrån "Har du någon kompis som dansar?" till "Skulle du vilja dansa för mig i 15 minuter för 15 000?"

Varför i hela helvetet tror män/killar att vi tjejer skulle göra detta? Och vad är oddsen för att en tjej i taxin skulle säga "Jo men visst, show me the money och följ med mig upp en stund?". Jag undrar om detta var första gången han frågade, eller om han brukar fråga tjejer. Brukar det fungera? Finns det tjejer som ställer upp liksom? Jag kände att jag föregick med ett gott exempel och gav mannen femtio kronor för min taxi resa och föreslog att han skulle åka till andra långgatan där han kunde få en dans för betydligt mindre pengar än 15 000. Sen sprang jag hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0