Killar har också komplex

Det blir mycket inlägg idag. Jag har ingenting att göra, känner att jag får blogga ikapp för att jag skall vara borta en vecka nu. Läste en artikel om killars komplex. Tidningen solo har frågat tre killar om deras värsta komplex:

1. Magen
– Skräcken är ju att den hänger över byxorna när man sitter ner. Vi är ruskigt medvetna om tvättbrädeidealet. Varför tror ni annars att vi springer till gymmet så ofta? säger Jens, 21.
2. Håret
– Gud vad det är ångest. Jag är nervös varje gång jag borstar mig. Tappar jag mer hår? Har jag börjat få vikar? Är det dags att raka av alltihop? Det är en sak att vara tunnhårig vid 50, men att vara det vid 25 är inte populärt. Var glada att ni slipper det! säger Mikael, 26.
3. Snoppen
– Vi pratar inte om det så mycket, oss killar emellan, men det är utan tvekan en utspridd nojja. Det handlar inte om att den ska vara för liten för att ”hålla för sex”, utan mer om att tjejen skulle vara ännu nöjdare om den var lite större. Ett par centimeter till, liksom. Sedan är det ju det allmänna utseendet också. Födelsemärken, formen, böjen. Det finns inget slut på nojjorna, säger Pär, 23.

Jag tycker nr ett är kul, för det är sådant jag tänker på hela tiden - på mig själv alltså. Att magen hänger över jeansen när man sitter den (därför är leggins på bra). Men nr 2 var lite otippat tycker jag. Visst, jag vet killar som tittar sig i spegeln hela tiden för att rätta till frisyren, men att de oroa sig för att de tappar hår? Det tyckte jag var skoj, där har killar något att oroa sig för som vi tjejer slipper. 1-0 till kvinnorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0