Boys will be boys

Jag disskuterade killars beteénde förut med min syster. Killars beteénde när de skall få en tjej. Vad vill vi tjejer egentligen ha? Jag kan inte specificera hur jag vill att en kille skall beteé sig. Jag kan bara specificera hur jag INTE vill att de skall va. Vi disskuterade tre olika exempel.

Kille nr 1. beteér sig som en tjej. Är alldeles för framåt och gullig. Vill mysa, saknar en, dyker upp överallt, vill träffas allt för ofta och en massa gulliplutt tjafs. Detta konstaterade vi snabbt, det vill vi INTE ha.

Kille nr 2. spelar svår och får en själv att känna sig som en efterhängsen idiot. Svarar inte på sms, ringer inte tillbaka och är allmänt as cool. Detta fungerar inte heller. Att spela svår resulterar bara att jag tycker att han tror sig alldeles för mycket och själv känner mig helt oattraktiv och som en idiot. Kille nr 2 fungerar alltså inte heller.

Kille nr 3. är helt perfekt när man ses. Sådär lagom gullig på ett manligt sätt och får en att känna sig som den enda i världen just för stunden. Men sen hör man inget på flera veckor, innan man ses igen, och då är han Mr. perfect igen. Detta håller inte heller. Man hinner ju glömma det fina och bli irriterad över att han inte hör av sig innan man ses igen.

Så tänker jag. Hur vill vi ha det då? Jag vill inte ha ett förhållande. Så egentligen borde väll typ nr 3 fungera. Men jag känner mig själv och vet att jag hade blivit tokig om han inte hört av sig och letat efter ett nytt offer. Hur vill vi ha det brudar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0